Pengalaman: Rubiks Cube Sekali lagi!!

By Kimi Jamai - September 21, 2013


Assalamualaikum.
Salam muhibbah.. Tahu x apa itu rubiks cube? Ok, kalau tau apa itu rubiks cube, soalan seterusnya, tau x cena nak solve kan rubiks cube? Haha.. Ada yg tau, ada yg taktau kan? hehe.. Sapa2 yg sebaya dengan aku atau mungkin yg tua sikit dua 3 tahun, ingat lagi x ada satu time dulu yg Rubiks Cube ni menjadi kegilaan remaja2.. Kat sekolah aku dulu, budak lelaki yg xreti buat rubiks cube ni kira ketingalan laa.. Siap ada pertandingan Rubiks Cube lagi kat sekolah dulu.. Aku pun pulun la belajaq cmna nak solve Rubks Cube ni.. Xnak la jadi loser kan..hehe.. Habes suma kwn2 aku paksa suruh ajaq aku buat rubiks cube ni.. Finally boleh jugak selesaikan.. Tapi lepas dah tinggalkan sekolah, dah xsentuh langsung dah Rubiks Cube.. So, lupaaa..  Tapi ntah kenapa beberapa minggu ni aku dok teringin nak main balik Rubiks Cube.. So, haritu  sebelum aku balik UPM, aku pusing2 la area taman aku ni nak cari Rubiks Cube, tapi xjumpa.. Kali ni aku balik rumah, cari lagi kat area2 sini.. JumpaK! 


Tapi aku dah lupa, so kenalah carik guru untuk mengajaq aku balik.. Tapi kwn2 dah xdak, suma dah bertaburan merata rata.. Jadinya, aku pun tengok lah kat internet.. Setelah semalam mengerah otak dok tengok tutorial kat youtube dan website2, akhirnya aku berjaya jugak siapkan Rubiks Cube! woohooo! haha.. Exited terlebih plak dah..Ni aku ada buat video sebagai bukti.. Tapi video ni dah di percepatkan sebanyak 4x lah.. haha..  Kalau aku x percepatkan video ni kang ada yg terlena terbongkang dok menunggu aku siapkan Rubiks Cube ni.. keh3.. Nah ninddiiaa..


Haha.. Amacam, ada gaya pro dak? perosak adalah kan.. hoho.. Orait, tu sajalah yg aku nak kongsikan.. Rasa lega bila dapat balik ilmu yg aku pernah ada satu ketika dulu... Walaupun just ilmu nak solve rubiks cube, tapi still ilmu.. So, still ada valuenya. :D Jumpa di lain entri!

Assalamualaikum.
*****************
Jemput Komen


  • Share:

You Might Also Like

0 Org Buat Aku Senyum

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D