Pengalaman:PembongkAran MeDsi!

By Kimi Jamai - April 28, 2012

Assalamualaikum and salam muhibbah+mohabatein ( otak mamai)...
 petang ni aku nak sembang2 sikit pasal Medsi!!!!!(the tanda seru are not necessary act)...first off all, for the heads up, entry ni xla sedahsyat tajuk dia kat atas tu "pembongkaran medsi"(pfft -.-") ... pukul 10 sampai 11 pg td aku kena g jawab test MedsI kat sekolah ibrahim..sejujurnya aku still x ingat lg maksud MEdSI tu apa...

mmber aku: weh kimi, medsi tu maksud dia apa sebenaqnya??
aku           : MEDSI tu  stands for "malaysian educators ...ermm...sat eh....( pikir bagai nak rak)...malaysian educators ...si. :O

haha...xlah sampai cmtu, aku just nak habaq yg aku mmg xingat lg apa maksud disebalik huruf2 yg terkandung dalam M.E.D.S.I tuuu..even lepas test tu.. :P (judge me if u want, i dont really care anymore)..Basically, Medsi ni ialah ujian yg kami bakal2 cikgu ni kena pass in order to pursue pelajaran kami dalam fakulti pendidikan...ada 300 soalan kena jawab dalam masa sejam ...sejujurnya, banyaakk gila aku gebang/tipusunat/xsengajamenipu  td...contoh2 soalan dia:

1.-anda tidak akan menangguhkan kerja anda walaupun tarikh tamatnya lambat lg-..  siapa yg nak jawab "tidak" untuk soalan ni ?? mstila suma jawab "ya" walaupun dalam hati masing2 akan ckap " off coz la aku tangguh dulu, FB dulu, men game dulu, awek lg, tunggu last minute baru la wat kerja" 

haha...the point yg aku nak sampaikan disini ialah, ramai yg melakukan "taik lembu" aka bullshit td..hehe..mmg susah sikit nak jujur sbb soalan dia mmg jelas2 kita kena stuju walaupun kita xbrapa nak stuju...sometimes we have to do what we have to do kan? hehe.. saja nak sedapkan ati..

n lupa nak cakap, aku jumpa ramai gila mmber2 tadika aku td ( im lying)...suma dah besar2 , lawa2 ( i dont know why im still lying) hehe..ok2..aku jumpa mmber mrsm n mmber bakar arang lah td...smpatla sembang2 sat..pastu g makkkaann..hehe..

oklah, setakat itu sahaja....tatatititutu... assalamualaikum..

sedikit bingkisan gambar stail untuk dikongsi( bajett la woi)

  • Share:

You Might Also Like

0 Org Buat Aku Senyum

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D