Sembang2: Azam 2013 Apacerita?

By Kimi Jamai - December 29, 2013



Assalamualaikum.
Salam muhibbah.. Harini dah 30hb 12 dah.. Dah nak masuk 2014 dah.. Seronok? Nope, buat masa sekarang ni perasaan yg ada dalam otak aku hanyalah gementar untuk jawab xam final.. Perasaan seronok untuk tahun baru dah di-overshadow oleh perasaan nervous tadi tu..Hehe.. Orait, bila bercakap pasal nak masuk tahun baru ni, msti ramai yg akan pasang azam, cita dan semangat baru kan? Mmg setiap kali tahun baru pun cmtulah suasananya kan? Kat FB, Twitter, Blog, Instagram dan sebagainya mmg akan penuh dengan azam tahun baru dan perkara2 yg sewaktu dengannya lah..  Bagus benda ni.. Kepada yg take it seriously, bagus. Kepada yang sekadar tulis2 ja tu, cuba untuk jadikan azam anda tu sesuatu yg lebih serius k.. Entri kali ni, aku nak kongsikan azam aku yg aku buat masa awal2 tahun 2013 ni dan dalam byk2 azam aku tu mana satu yang aku dah capai.. Kita tengok, azam dicapai atau azam dicapati *lawak hambar... 


Dalam entri tu, aku senaraikan azam aku untuk tahun 2013.. Nak tau byk mana yang aku berjaya capai? Hehe.. Sambung baca k.. Xnak sambung baca?? SAMBUNG! Ok, bagus sambung baca k.. Berikut adalah senarai azam2 yang aku dah buat awal tahun 2013 dan jawapan samada aku berjaya capai atau x azam2 aku tu.. Bajet btoilah aku dok cerita pasai azam ni kan.. But hey, ini blog ana yang punya.. Jadi terpulang kat ana lah kalau ana nak bajet pun kan *another lawak hambar,abaikan.. 


1. Dapat Pointer 3.5 Keatas.
  • Alhamdulillah, untuk sem lepas result exam aku masih lagi berada dalam zon selamat..Zon atas 3.5.. Hehe.. Walaubagaimanapun, result tu agak rendah sikit berbanding dengan sem sebelumnya.. Tapi mengikut kajian yang dijalankan unit kaunseling UPM, mmg majoriti students UPM akan drop sikit masa sem 2 then akan naik balik masa sem 3 *punya nak sedapkan hati.. Harap sem ni, naik.
2.Tambahkan Ketulan Muscle Di Tangan
  • Aahh, ini xmau hurai panjang2 sebab azam ini xterkesampaian.. Kecundangan di tengah jalanan.. Haha.. Xpa, boleh letak dalam azam tahun depan plak.. Orait, next.

3.Exercise At Least Seminggu Sekali.
  • Ok, ini azam pada mulanya xberapa nak jadi jugak.. Tapi dah hujung2 ni si tuan azam ni dah mula sedaq akan kepentingan bersenam, jadi dia dah mula bersenam at least seminggu sekali, walaupun cuma lompat bintang kat dalam bilik..Hey, still bersenam kan? Kat PLKN dulu mmg lompat bintang ni yg paling byk cikgu2 suruh buat.. So, Aku figure that lompat bintang ni mmg bagus la.. Ini azam, accomplish!
4.Followers Blog Cukup 1000.
  • Yg ni pun alhamdulillah berjaya tercapai.. Terima kasih kepada anda2 yang sudi follow dan jadikan azam aku ni satu realiti.. Walaupun 1000 tu bukanlah besaq mana, tapi itu cukup untuk buat aku terus bersemangat untuk merapu kat sini.. Arigato.

5. Buat Mak Ayah Aku Bangga.
  • Yang ni aku kena tanya depa dulu lah na... Nnt aku aku cerita lain.. Hehe.

6 . Pastikan Meja & Bilik Nampak Kemas Selagi Mampu.
  • Yg ni... Hurmm.. Nasib baik aku letak perkataan "selagi mampu" kat situ.. So, kalau xtercapai azam ni maksudnya aku xberapa nak mampu lah kan.. Hehe.. Xmampu pasaipa? Yelah, sibuk. Sibuk dengan blog, fb, twitter, tidoq, makan * hambar lagi? Ok abaikan.. Tapi bilik aku xdala bersepah sangat.. Still boleh tidur dengan aman, tenang dan damai.. 

7. Tambahkan Pahala Kurangkan Dosa.
  • Yg ni bak kata Dato' Siti Nurlahiza, biarlah rahsiaaaaa..*Nurhaliza.

8.Jimat Duit Belanja.
  • Ok, yg ni fail trok.. Haha.. Bukan xmencuba, dah cuba tapi gagal.. Xpa, akan aku cuba lagi next time.. Nak kata aku ni boros beli barang2 xjugak.. Kebanyakkannya habis kat makan.. Tapi mak aku selalu pesan, "kalau bab makan,xpa.. Itu keperluan. Mmg mak abah bagi duit untuk beli keperluan". Hurm. 
9. Masuk Pertandingan Menyanyi At Least Sekali.
  • Azam ni adalah yang terakhir yang aku setkan awal 2013 dulu.. dan aku berjaya capai.. untuk tahun 2013 ni aku ada masuk Putra Idol *terkeluar masa audition sebab nervous melampau.. Fiesta Idol *pun masa audition.. K12 Got Talent *kalah jugak.. Ok, nampak dah aku mmg xdak masa depan dalam pertandingan nyanyi2 ni.. haha.. Xpa, masuk for the sake of the pengalaman *cewah... 


Jadi, itulah azam2 yang aku pasang masa awal tahun 2013 haritu.. Alhamdulillah ada yang tercapai.. Hehe.. Untuk tahun 2014 plak amacam? X set apa2 azam lagi.. Nntilah plak aku kongsikan.. Pasang azam ni bagus kalau kita titikberatkan azam2 kita ni dan cuba untuk capai azam2 tu.... Kalau kita xtitikberatkan, they are just going to be some useless sentences that we write on our Fb & twitter status.. Ye idak? hehe.. Ok, rasanya itu saja kot untuk kali ni.. Jumpa lagi di lain entri..


Assalamualaikum.
*****************
Jemput Komen

  • Share:

You Might Also Like

1 Org Buat Aku Senyum

  1. Azam aq satu je tak tercapai. Walk on a runway in any event. Damn it.

    ReplyDelete

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D