Pengalaman : Camping Dengan Kelab Penyayang @ Lata Jarum

By Kimi Jamai - November 04, 2013

Assalamualaikum.
Salam muhibbah.. Sekarang ni para student UPM tengah bercuti mid-sem.. Time cuti ni, ada yg balik kampung n ada jugak yang stay kat kolej disebabkan ada tugas2 tertentu.. 3 hari pertama cuti haritu aku sempat join satu kem ni.. Kem ni dianjurkan Kelab Penyayang UPM.. Bertempat di Lata Jarum Raub Pahang.. Sebenarnya aku dah lama sangat x p kem2 mcm ni, last aku pergi kem cmni rasanya masa sekolah menengah dulu..Time jadi pengakap..Yep, I was a scout! Hehe.. Sebab tulah bila nampak poster kem kelab penyayang ni, aku xberpikiaq panjang dah.. Tarikh pun dah mmg cun melecun time cuti.. Aku terus contact org yg in charge n alhamdulillah ada kekosongan lagi.. Lepas dah confirm apa suma, aku pun join the kem~~

Long story short, kem ni mmg sangat santai and a good getaway daripada suma tekanan2 belajar dan lain2 yg dok menghantui aku sepanjang separuh sem ni.. haha ..Walaupun activity kami cuma jungle tracking n orientaring explorace ja, tapi still kami had fun n mcm aku cakap tadilah, its a good getaway :) N btw, kami dapat tengok baby rafflesia..hehe.. Orait, nak cakap panjang2 pun dah lotih ni, jomlah tengok gambaq2 yg sempat mmber2 aku snap..









Banyak pengalaman, ilmu dan kawan baru yang aku dapat dari kem ni.. Ada tu yg mmg dah selalu dok terserampak kat fakulti tapi sebab xpernah kenal so mmg xbertegur sapa.. Tapi lepas ni insha Allah boleh lah hai2 bai2.. hoho.. Btw, lokasi kem yg kelab penyayang pilih ni mmg best.. Antara hutan lipur yg paling lipur kat Malaysia ni.. Bersih pun bersih.. Murah pun murah.. So, kalau berminat boleh la lawati laman blog peribadi pegawai perhutanan yg in charge kat sana n contact dia sendiri k.. Ni blog dia.. http://latajarumrenger.blogspot.com/.. Orait, itu saja kot yang aku nak kongsikan kali ni.. 
Assalamualaikum.
****************
Jemput Komen


  • Share:

You Might Also Like

0 Org Buat Aku Senyum

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D