D12

Pengalaman: Dr.Yummyz D12 Karnival

By Kimi Jamai - March 03, 2014

Assalamualaikum.
Salam muhibbah.. Hai blog.. Sorry sebab dah lama aku tinggai hg xberupdate.. Bukan aku xsayang hg, aku syg hg.. Tapi..  Aku tetiba ter-hilang mood nak menulis kat sini.. Hg tau la aku macamna kan? Mood nak blogging tu sat ada sat xdak.. So, hg toksah lah merajuk dengan aku yer blog.. Walaupun aku x update hg, hg jgn la ingat lupa kat hg plak.. Tiap2 masa pun aku dok pikiaq nak update apa kat hg.. Kadang2 tu idea ada, tapi tgan malas nak taip.. Kadang tu, tangan dah rajin nak taip, idea plak dah tetiba hilang.. Kadang tu, idea pun xdak, tangan pun malas.. n kadang tu, dua2 dah ada, tapi masa plak xdak.. Harap hg paham yer blog.. 


Sekarang kat luaq tengah hujan setelah beberapa minggu bumi upm ni kemarau.. n aku rasa sudah cukup sudah lah aku membiaqkan hg kemarau tanpa sebarang entri baru.. Jadi, hari ni aku nak kongsikan dengan hg, sedikit sebanyak apa yang berlaku kat aku lately.. Okey, aku nak ceritakan pasai Karnival D12 yg kolej aku anjurkan dimana masa Karnival tu, aku dengan kwn2 aku yg jugak bisnes partner aku (bisnes partner gittchhjjjyewwwww.. ) ada bukak satu kedai yang mengunakan nama Dr.Yummyz.. Dr.Yummyz ni merupakan sebuah syarikat xrasmi aku ngan kawan2 aku yg lahir daripada program HypnoEntrepreneur UPM.. Kalau nak tau pasal Program tu n pasal sapa ahli2 dalam Dr.Yummyz ni, ada aku ceritakan kat SINI.



So, basically minggu lepas otak aku sibuk dok memikirkan pasal project Dr.Yummyz ni lah.. Nasib aku baik sebab dapat team yg very supportive, commited dan mmg sama2 suka bisnes ( sila belanja aku atas pujian ni k Mimi,Husna,Wan & Farah..Hehe).. Mmg suma pakat2 bagi komitmen untuk bukak kedai time D12 Karnival haritu, padahal benda ni bukan dapat markah untuk naikkan pointer pun, bukan dapat sijil apa pun.. Tapi sebab kami minat, jadi kami cuba.. Gambaq xsempat nak snap banyak2.. Tapi ada lah sikit gambar masa hari pertama.. Nak tengok? Nah.. 


Alhamdulillah, walaupun sales agak sedih, tapi dapat pengalaman baru, selain daripada dapat berabih duet beli makanan Thai depan kedai kami ni.. Haha.. Anyway, it was a really good experience.. Terima kasih semua yg make Dr.Yummyz happen.. Okey, selain dari Dr.Yummyz, aku jugak take part dalam D12 Talent Show Challenge bersempena dengan D12 Carnival ni lah.. Masuk dengan member aku, Iman.. Masuk pun last2 minute ja.. Nasib baik si Iman ni sempoi ja, so kami join..  Kami setuju untuk nyanyi lagu Pencuri Mark Adam.. Long story short, kami menang! haha.. Walaupun pertandingan kecik ja, tapi still rezki lah kan.. Alhamdulillah...


Itulah pretty much the highlight untuk minggu lepas.. Again, thank you sovery much kepada semua yg make Dr.Yummyz happened..Wan, Farah, Husna, Mimi, RB, Hasi, Anis n semua yg helped us out the other day.. Anda semua Thorrbaikk! n thanx juri D12 Talent tu sebab pilih kami, walaupun lupa lirik! haha.. Orait, thats pretty much it for now.. Lain entry kita jumpa lagi k... Hg jgn merajuk dengan aku plak noh blog.. Bukan aku dah xdak selera nak update hg, tapi ada jaa benda yg menghalang *alassaaann... hehe... Ok.. Cukup dah kot aku dok merepek kat sini.. 


Assalamualaikum.
*****************
Jemput Komen

  • Share:

You Might Also Like

0 Org Buat Aku Senyum

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D