Info: Macam Mana Nak Download Video Dari Youtube ?

Assalamualaikum.
Salam muhibbah.. Tempoh hari, aku ada terjumpa satu info yang aku rasa sangat menarik dan sangat membantu.. Mungkin benda ni ada di antara anda-anda kat luar sana yang dah tau, tapi takpa, aku tetap nak kongsikan jugak sebab aku rasa masih ramai lagi yang taktau tentang benda ni.. Hehe.. Apa dia lah benda yg aku dok bajet buat suspen ni kan.. Haha.. Aku nak kongsikan cara paling mudah untuk download video daripada Youtube *ofcourse lah selain daripada IDM kan..hoho.. Jom baca selanjutnya untuk tahu langkah-langkah macammana nak download video-video daripada Youtube.com dengan cara yg sangat mudah jika anda tak nak guna IDM..


1. Masukkan nama video yang anda nak download tu dekat carian Youtube.

2. Bila dah sampai ke video yg dicari tu, selitkan "ss" diantara "www." dengan "youtube.blah.blahblah" dalam url video yg anda nak tu..Then, enter!


3. Anda akan disampai ke webpage ni..

4.Lepas tu, boleh pilih saiz untuk video tu.. Kalau nak yg gambar elok sikit, pilihlah yg lagi besar angkanya.. 

5. Dah pilih saiz? Klik download dan tunggulah sampai video tu siap di muat turun.. Senang x?

Itulah salah cara mcmna nak download video dari Youtube dengan mudah..Hehe.. Kepada yg dah tahu msti hgpa dok pikiaq " Noob bak hang budak ni".. Xpa2, ceq mmg noob sikit.. dan kepada yg sama2 baru tahu mcm aku, aku ucapkan Sama-sama k.. Haha.. Orait2, itu saha kot yg aku nak kongsikan kali  ni.. Jumpa lagi di lain entroire.. 


Assalamualaikum
*****************
Jemput Komen




 

Kimi Jamai | Building Me. Copyright © 2008-2014 | Powered by Blogger