Sembang2 : Dulu Lain Sekarang Lain

By Kimi Jamai - December 12, 2014

Assalamualaikum.
Salam Muhibbah... Apa habaq kawan2 sekalian... Aku harap hgpa semua sihat2 belaka.. Xdak yang kaki terpele'ot waktu main ice skating dekat IOI Mall yang baru bukak kat sebelah UPM ni kan? Kalau ada, cepat2 sembuh dan p main and terpele'ot k... This semester is almost done. Tinggal seminggu ja lagi untuk habiskan minggu akademik lepastu final exam dan lepas tu cutiii! Ya Allah, cepatlah habis sem.. Aku dah mcm ikan emas kelemasan didaratan dah ni, mengibas2 ekor emas ku sambil mulut tercungap cungap meminta udara.. #Over. But seriously, cepatlah habis.. Nak masuk sem baru, n start baru. 

Btw, sebenarnya dalam entry ni aku nak cerita pasal mak aku.. Mak yang jauh kat Sungai Petani sana nunn.. Lamanya xjumpa mak ngan abah.. Harap2 mak ngan abah sihat2 ja k.. Mak aku ni sebelum ni mmg xberminat langsung dengan teknologi... She doesnt even like using tv remote.. Thats like the baby of technology and she rarely used it... So, Mak aku dulu mmg x berminat dengan teknologi.. Tp bila anak2 dah mula duduk jauh..Belajar jauh2.. Xduduk depan mata mak dah.. Mak beli handphone..Mak mula belajar tekan2 punat2 dekat handphone nokia torchlight.. Kecik besar kecik besar jer mata mak taip mesej untuk dihantar kat anak2 dia tiap2 malam.. tiap2 masa.. Kagum aku tengok mak punya effort untuk belajar guna teknologi demi nak rasa dekat dengan anak2.. Tabik springg makkk! 


Tahun berganti tahun, mak yang dulu xberminat nak guna TV remote, sekarang dah berjinak jinak guna smartphone.. Aku xbalik lagi tengok smartphone apa yang mak guna, tapi aku tau mak guna smartphone sebab, mak lani dah whatsapp uooolss... She sees the needs to learn to use smartphone and whatsapp because she knows that anak2 dia semua pakat2 guna whatsapp.. Dia nak rasa dekat dengan anak2 dia.. Sebelum Mak, Abah dulu mula berjinak2 dengan whatsapp, jugak sebab abah nak rasa dekat dengan anak2 yang pada realiti kasarnya berada jauh beribu batu.. Tiap2 pagi mak whatsapp kat group anak2 dia untuk bersyukur sebab diberikan nyawa diatas bumi Allah ni... Kadang2 mak post gambar2 benda2 kat rumah tp dia zoom in sikit untuk kami anak2 teka apa benda yang dia zoom in  tu... haha.. comel x mak gua? haha..  We can clearly see her effort and kadang2, mata ni macam nak bocor bila mengenangkan mak and abah sunyi kat rumah tu and they tried as much as they can untuk rasa dekat dengan anak2..

To Mak & Abah.. Thank you for everything yang mak abah dah berikan, usahakan, korbankan untuk kami anak2 mak abah... Dan ketahuilah bahawasanya, kalian berdua mmg sentiasa dekat dengan mie.. Ni, dekat dalam hati ni...dalam setiap doa mie.. Oklah, silalah pergi bukak whatsapp hgpa and ucapkanlah terima kasih kat mak ayah hgpa untuk segalanya k... Depa nak rasa dekat dengan hgpa.. Itu saja kot yang aku nak kongsikan kali ni... 



Assalamualaikum

  • Share:

You Might Also Like

0 Org Buat Aku Senyum

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D