Movie Time : Review cerita Interstellar!

By Kimi Jamai - November 16, 2014

Assalamualaikum.
Salam Muhibbah, baru baru ni aku ada pergi tengok satu filem Arahan Christopher Nolan yang bertajuk Interstellar. Christopher Nolan ni merupakan pengarah kepada some very mindblowing movies such as The Dark Night Trilogy & Inception. Banyak lagi movie yang dahsyat dahsyat yang directed by this guy, tp those yang aku mention tu adalah antara yang paling aku suka. Interstellar ni mula2 aku tau pasal movie ni just sebab aku tertengok trailer dia and I thought "I have to watch this movie". So, when the movie is out, I went to watch it. One word, "Amazeballs".




So a little bit about the movie, Lakonan mantap Matthew Mcconaughey & Anne Hathaway dan beberapa lagi pelakon2 yang mantop2.. Cerita ni secara amnya mengisahkan bumi yang kita tinggal sekarang ni dah xboleh lagi nak diduduki sebab kita dah ketandusan sumber2 alam,  dlm cerita ni dia fokuskan kepada sumber makanan.. Dan in order to make sure that spesis manusia survive for a few more millenium, para saintis barat telah hantar peneroka peneroka angkasa lepas diorang untuk cari planet baru untuk manusia tinggal.. Secara khususnya, cerita ni adalah tentang seorang engineer/pilot kapal angkasa yang terpaksa tolong para saintis tadi tu cari planet baru untuk pastikan anak2 dia selamat dari segala bencana dan kekurangan makanan yang sedang melanda Bumi.. Nak tau lebih dalam & detail, hgpa kena p tengok sendiri.. Aku xnak spoil cerita untuk hgpa... Percaya cakap aku, berbaloi.





Bagi aku, cerita Interstellar ni mmg sangat berbaloi untuk ditonton dan aku rasa cerita ni akan masuk dalam senarai cerita paling best yang hgpa pernah tengok sepanjang tahun 2014 ni..  Cerita ni bukan skadar another Science fiction punya movie.. It is more than that.. Its very informative, banyak fakta2 fizik yang digunakan dalam cerita yang mmg betul, bukannya rekaan.. Its beautiful.. Dia ada twisted element or maybe not or maybe yes *saja nak twist otak hgpa ..Hehe.. *I know thats lame.. Well, I dont have anything bad to say about the movie.. Ehhh! ada satu..ehh! xdak2.. It is really good and I think movie enthusiasts out there mmg should go and watch this movie.. Its pretty heavy but good heavy.. Im sure that you people can and will enjoy the movie.. Aku kasik 9 bintang!



Orait, thats all for now!
Assalamualaikum.




  • Share:

You Might Also Like

0 Org Buat Aku Senyum

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D