Sembang2: Caffein Baik Untuk Otak?

By Kimi Jamai - October 28, 2014

Assalamualaikum.
Salam muhibbah.. Its 3.26 in the morning dan aku masih belum tidur lagi dik kerana penangan kopi yang aku minum awal tadi yang pada asalnya untuk jadi bekalan aku buat assignment yang nak kena present esok. Hey, jangan nak "menghakimi" insan yang bernama Hakimi ni noh.. Standardlah student universiti buat assignment last minute *a statement that is so wrong yet so true.. So yeah, Im all charged an fully awake disebabkan terlebih caffeine.. Its not good, but I had to do what I had to do #buattrok..Well caffeine ni for some people it does not work, for example my "teman istimewa" kalau minum kopi terus mabuk cari bantal and katil, tidoq.. Jadi, caffeine is not for her.. Tp untuk aku, it works like a battery enegizer for human being.. Rasa otak berpusing mcm enjin kereta dash tu.. Again, aku tau its not good to always rely on caffeine ni, but on my defense, at least I dont smoke cigarete atau minum ayaq ketum atau telan pil kuda etc. and aku cuma minum benda2 berkafein ni waktu aku nak pulun buat assignment sampai tengah2 pagi buta atau kalau aku ada exam/test.. Makanya dong, aku bukanlah addicted to cafein but its more to memerlukan disaat perlu *actually its a kind of addictions but I choose to live in denial..

So, nak cakap pasal apa ni? takkan nak cakap pasal kopi sampai ke sudah... Hehe..  Aku lani dah xberapa nak up-to-date dah dengan issue2 semasa ni.. Issue2 dalam dunia blogger pun aku dah xberapa nak ambil tau sangat dah.. Bukan xnak ambil tau, kalau dok scroll2 timeline fb and ternampak ada berita and cerita berkaitan blogger tu, ada jugaklah click2.. Cumanya kalau dok saja2 nak p blogwalking mmg tak dah.. Dah hilang that fire that use to be burning inside me.. Tp bukan hilang terus lah.. Ada lagi arang2 dia.. So, kalau tiup2 sikit nnt keluaq balik la apinya.. hehe.. Idea pun dah ketandusan dah sekarang ni..  Sampai sini dulu kot untuk kali ni.. Nampaknya kesan kafein yang aku consume tadi dah mula nak padam dah.. Hehe.. Boleh tidur dengan tenang sebab assigment pun dah settle... Ok jom.. Eh lupa.. Kepada yang terbaca entry ni, jemputlah pergi bukak youtube and search Warkah Buat Kekasih Aiskacang Band.. Tu merupakan single pertama aku & band aku.. Jemputlah dengar, comment dan subscribe! Terima kasih.. If you had fun reading this entry, meh belaga kepala sikit tanda terima kasih daripada aku dan daripada hgpa kepada kita each other.. Tp kalau hgpa rasa mcm buang masa baca entry ni, aku mohon ampun dan maaf sebab dah terambil a portion of your life yag hgpa xkan dapat balik dah.. Hatudia.. 

"Jangan takut kalau kita tak hebat 'mcm' orang lain, jadi hebat cara sendiri"
(Semua orang lahir bersama potensi, semua org. Cuma potensinya tu berbeza beza setiap orang)

Now here comes gambar yang langsung xdak kena mengena dengan entry ni


Assalamualaikum.




  • Share:

You Might Also Like

0 Org Buat Aku Senyum

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D