Contest SEO Eridy

By Kimi Jamai - December 02, 2013


Assalamualaikum.
Salam muhibbah.. Lately aku perasan ramai blogger2 yg blog depa aku selalu singgah tengah dok bertanding dalam satu contest SEO ni.. Nama contest tu Contest SEO Eridy. Mula2 aku mcm xkisah sangat pasal contest ni.. Tapi bila tengok blogger2 mcm Muazfariz, Titan n ramai lagi join, tetiba rasa tertarik mcm nak join plak.. Walaupun blog aku ni mmg konfirm2 xsetanding dengan blog2 depa, tapi xsalah rasanya untuk sama2 memeriahkan contest ni sambil mengutip pengalaman yg tersedia untuk dialami *tudia ayatt...

Contest SEO Eridy


So, What is actually "Contest SEO Eridy" is all about? Following are the rules and regulation of the Contest that bloggers who wanted to join should know. Aku copy paste dari blog Eridy.com jelah yer peraturan2 ni..

Contest SEO Eridy
Tarikh
  1. Tarikh pendaftaran / penyertaan dibuka : hari ini (diawalkan) – 11.12.13 .
  2. Tarikh pendaftaran ditutup : 11.12.13
  3. Contest bermula : 12.12.13 – 30.12.13
Syarat Contest SEO ERIDY
  1. Peserta bertandingan atas keyword ” Contest SEO Eridy ” .
  2.  Entri mengikuti kreativiti tersendiri .
Hadiah
Hadiah untuk contest ini ialah wang tunai berjumlah RM500.00

  1. Tempat pertama : RM200 x 1
  2. Tempat kedua : RM 100 x 1
  3. Tempat ketiga : RM 80 x 1
  4. Saguhati : RM 20 x 6
Pemenang akan ditentukan melalui blog yang berada di kedudukan muka surat pertama carian Google bagi keyword “Contest SEO Eridy” . Carian dibuat di Google.com menggunakan private browsing.

So, basically those are the rules and regulation of Contest SEO Eridy.. Bila dah terbaca tentang syarat2 dan cara pemarkahan contest ni, aku pun cepat2 bukak incognito window dan try google ayat "Contest SEO Eridy".. And this is what I found..

Contest SEO Eridy

Setakat hari ni, blogger farisya sedang mendahului carta carian google tu.. Tataula cmna rank untuk hari2 yg akan mendatang ni sebab bila aku tengok kat senarai blogger2 yang join contest ni, ramai jugak la blogger2 otai yg take part in this particular contest.. Tapi xpa, xsalah mencuba nasib kan? 

Contest SEO Eridy

Expectation From Contest SEO Eridy.
  1. Pertama sekali aku sekadar nak tahu level SEO blog ni di tahap mana.. Kalau xberapa bagus, kita kasi upgrade sikit kat mana yang patut.. Kalau dah bagus kita improve kasi jadi sangat bagus.. 
  2. Kedua, nak berkenal kenalan dengan blogger2 lain yang turut sama join contest ni.. 
  3. Nak belajar lagi tentang cara2 menulis entri especially yg mempunyai element SEO yg bagus.. Contest2 mcm ni merupakan satu eksperiment yang sangat bagus untuk kita tau samada penulisan kita ni mesra carian atau x.. Betul?
  4. Ofcoz la nak dapat hadiaahh.. haha.. Sapa x suka kalau dapat duit kan? Keh3..
Jadinya tulah expectation yang aku harap aku akan peroleh bila contest ni dah selesai nnti.. Hehe.. Hopefully huraian aku cukuplah untuk bertanding dalam Contest SEO Eridy ni.. Itu saja daripada aku.. Jumpa lagi di lain entri.. !

Assalamualaikum
******************
Jemput Komen

  • Share:

You Might Also Like

3 Org Buat Aku Senyum

  1. Good luck bro. Sama2 kita cuba guna ilmu yang dah kita pelajari sebelum ini.

    ReplyDelete
  2. Semoga berjaya. Bila dah join pastinya nak uji seo kitakan. Semoga boleh berada di kedudukan terbaik. Ada masa jom terjah blog saya jugak.

    http://www.sensasi2020.com/2013/12/contest-seo-eridy.html

    ReplyDelete
  3. good luck....join join ramai2 dan perbaiki teknik SEO kita.

    ReplyDelete

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D