Contest-Bisnes Online pilihan Kimi Jamai dan Income yang Kimi Jamai impikan dari bisnes online (Task 2)

By Kimi Jamai - November 24, 2013

Assalamualaikum.
Salam muhibbah... Lama xupdate blog.. Tatau pasaipa tetiba hilang mood blogging recently.. Untuk tidak membiarkan blog ni luput ditelan kemalasan aku, aku tulis entri ni.. Entri ni jugak ditulis bagi memenuhi kehendak Contest iPhone 5S Revolusi Bisnes Online – Task 2 .. So, marilah baca apa yg aku nak kongsikan ni yer..



Kalau aku ada masa dan modal dan diberi pilihan untuk buat satu bisness online, bisnes online yg aku teringin nak buat adalah bisnes blogging.. Aku nak buat duet guna Adsense, Innity dan lain2 syarikat yang membayar blogger untuk letak iklan kat blog.. Sekarang ni ramai pemilik2 website yang dah kaya raya dan hidup senang lenang hasil daripada website masing2.. Kalau kat Malaysia ni, salah satu kumpulan yg aku kagumi adalah Ohmedia Network.. 


Aku selalu baca blog dibawah kelolaan OhMedia ni ( Oh!Artis.com, Oh!Tidak.com, Oh!Geek.com), bila baca tu, aku akan tengok dekat bahagian "jumlah org yg tengah dok baca" blog tu at the same time yg aku pun tengah baca tu.. Most of the time, akan ada beribu-ribu org yg tengah sama2 baca blog2 tu time aku dok baca tu.. Then aku terfikir, berapa ratus ribu org yg baca blog2 under Oh!Media ni setiap hari ek? n berapa ribu dollars plak depa dapat earn setiap hari.. Sebulan plak berapa byk yg depa berjaya gained.. Aku tataulah berapa, tapi aku pasti mmg it is some handsome cash..  Selain daripada earn money guna iklan2 yang dipasang kat blog2 under Oh!Media network nie, depa jugak buat duet guna advertorial dan juga iklan2 kat Facebook depa yg dah mencecah 1 juta lebih likes..  Mmg berebut la company2 nak guna service depa kan.. Aku nak mcmtu.. Nak ada pengaruh mcm tu..


Orang2 kuat Ohmedia Network ni mmg bijak atur strategi depa.. They have came out with blogs dan website yg mempunyai niche yg mmg sangat panas untuk audience kat Malaysia ni.. Hiburan, Berita, Technology, Keagamaan n Cerita2 menarik, suma tu mmg niche yang hot n org mmg akan selalu bukak setiap hari, dan Ohmedia network mmg xsia-siakan peluang yang ada.. n I guess I can say congratulation lah kat mastermind depa because they are now a really big influence dalam community alam maya kat Malaysia ni.. n talking about traffic? haha..mmg xterkatalah byknya..Selain daripada Oh!media Network ni, aku jugak selalu dok usha2 blog Fuh.my.. Blog ni pun dah mula mendapat perhatian ramai pihak.. Dan dah byk iklan yg tertempek kat blog tu.. Tataulah berapa byk yg blog ni dah earn daripada iklan2 tu suma, tapi kalau dilihatkan jumlah traffic harian blog tu, mmg boleh expect yg owner Fuh.my ni dah earn some handsome cash jugak tu rasanya.. Semoga masa depan korang semakin cerah k team Fuh.my




Antara kebaikan-kebaikan yang aku nampak melalui bisnes mcm ni adalah:
  • You can work from home.
  • You are your boss.
  • You can work according to your on time.
  • You are more flexible with eveything. 
  • Kerugian yg tak keterlampauan.


      Antara keburukan-keburukan buat bisnes mcm ni plak adalah:
  • Erm.. Guess I cant find any. 


Mungkin masa mula2 nak memperkenalkan jenama sendiri tu akan jadi satu usaha yg susah, but nothing is easy on the first time kan? dan selagi mana kita usaha dan terus usaha, Insha Allah akan ada hasil yang dibuahkan dikemudian hari.. Untuk masa sekarang ni mungkin aku xsempat lagi nak buat blog byk2 dgn niche yang hot2, yelah sekarang ni aku nak letak fokus aku dekat pelajaran dulu, tapi bila dah habis belajar nnt, n dah ada modal.. Aku nak buat network sendiri.. Insha Allah.. Untuk masa sekarang, aku perhati dan belajar dulu daripada mereka2 yang aku kagumi tadi tu... Harapnya, satu hari nnt aku plak yg jadi inspirasi untuk org2 mcm aku sekarang ni.. Amin..


So, itulah jawapan yang aku akan bagi kalau ada org tanya aku Apa bisnes online pilihan aku dan income yang aku impikan dari bisnes online ni..Eh, aku xcakap ek jumlah income yg aku impikan? hehe.. Income tu mstilah nak yg besar2 jumlah nyer kan? (4 angka lah kalau boleh)  tapi kalau dapat yg kecik2 jumlahnyer pun aku dah sangat bersyukur.. Rezki tu Allah yg tentukan, kita hanya mmpu usaha. Betul?.Hehe.. Harap entri ni menjawab Task 2 yg diberikan oleh Superibu.com .. Itu saja daripada aku, panjang umur ketemu lagi k..

Contest iPhone 5s – Revolusi Bisnes Online ini dibawakan untuk anda oleh Wanita dan Ibu Bisnes Online Dari Rumah dan Pengedar Shaklee Terbaik Malaysia. Contest ini ditaja olehMamaSihat.Com bersama Kumpulan Pengedar Shaklee di bawah Rangkaian Pengedar Shaklee Malaysia yang menyediakan kepakaran dalam Set Kesuburan Shaklee untuk ikhtiar hamil, Set Kehamilan Shaklee untuk ibu mengandung, Set Bersalin Shaklee untuk ibu berpantang, Set Penyusuan Shaklee untuk ibu menyusu, Set Kurus Shaklee untuk Slimming, disamping pelbagai Produk Shaklee lain untuk mengatasi pelbagai maslah kesihatan seperti ESP Shaklee, VIVIX Shaklee, juga VIVIX Shaklee untuk ikhtiar berhenti merokokdanVIVIX Shaklee untuk ikhtiar hindar Diabetes, Set Anak Pintar Shaklee untuk membantu tingkatkan prestasi pelajar sekolah dan juga kolej. Sekiranya anda berminat, boleh Daftar Ahli Shaklee dengan Pengedar Shaklee Terbaik di sini.

Assalamualaikum.
******************
Jemput Komen

  • Share:

You Might Also Like

0 Org Buat Aku Senyum

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D