Jom Tengok: Top 5 Gruesome Movie Aku.

By Kimi Jamai - January 14, 2013

Assalamualaikum..
Salam muhibbah.. Selain daripada cerita bergenre seram nak mampuih ngan lawak nakhayam, aku sangat suka tgok cerita yang bersifat gruesome.. Cerita yang bnyk bermain dengan darah.. Orang potong orang, cabut kuku, belah perut dan sebagainya.. hehe.. jgn dok cop aku ni gila plak.. Aku kagum tgok macam mana the director of those movies n his crews make the story and the potong tangan n the cabut telinga look so real. Amazing.. Antara filem2 gruesome yang aku rasa berjaya buat aku geli pankreas adalah seperti dibawah:


5. The Texas Chainsaw Massacre
Cerita pasai 5 orang remaja yang terperangkap kat rumah sekumpulan orang gila.. Pastu suma pakat kena bunuh, satu per satu.. Dengan ngerinya.. Pernah tgok?







4. The Final Destination
Cerita tentang sekumpulan manusia yang terselamat daripada kematian, pastu mati balik..Satu persatu, dengan ngerinyaa... Best jugak ni.. aku follow dari satu sampai habeh.. Prnh tengok?





3.Wrong Turn
Cerita tentang sekumpulan manusia yang retarded, ataupun physically n mentally terbantut yang makan orang.. Depa ni kerja dok bunuh orang, pastu makan orang tu.. Antara semua siri wrong turn ni, aku rasa Wrong turn 4 yang paling gruesome.. Pernah tgok dak?






2. SAW
Cerita pasai sorang pakcik yang invent this games of killing people.. Kononya dia bunuh untuk bagi balasan kat mangsa2 dia.. Best cerita ni.. Sequence dia sampai SAW 3D , sequence yang ke 7 atau 8, kalau xsalah aku.. Aku tgok semua.. n yang paling stail sekali yang last sekali.. SAW 3D.. Ada satu part ni hero cerita ni kena keluaqkan mata kail dari dalam perut kawan dia.. kat mata kail tu ada kunci yang dapat lepaskan kawan dia tu.. kunci tu melekat dekat usus kawan dia tu.. kawan dia tu pompuan.. fuhh.. mmg ngeri tgok. Pernah tgok?




 1. Human Centipede
Human centipede ni ada Human Centipede 1 n 2.. Aku rasa Human Centipede 2 is the most gruesome movie yang aku pernah tgok.. Cerita pasai seorang budak terencat akai yang obses dengan cerita Human Centipede 1 n dia nak tiru benda yang orang dalam Human Centipede 1 buat.. Dia cantumkan 10 orang manusia, punggung ke mulut, mulut ke punggung.. Fuhh.. Geli nak mampuih.. Kalu hgpa nak tau cena gelinya cerita tu, kena tgok sendiri.




Thats all for now.. Aku dok layan cerita2 ceni bukan bermakna aku ni psiko ka apa, mcm aku cakap tadi la.. Syiok tgok ssatu2 movie tu bila effect2 ngeri yang depa buat tu mmg btoi2 berkesan n buat kita gigit gigi sendiri.. hehe... Ok, aku cau dulu k....


Assalamualaikum

****************
Jom Komen.

  • Share:

You Might Also Like

18 Org Buat Aku Senyum

  1. rasenyer mcm x berani je nak tgk cite2 camni, huhu!

    ReplyDelete
  2. human cetipede. tak tengok lagi..

    ReplyDelete
  3. aneh aneh betul movie ni . takde keberanian nak tengok cerita macam ni . tengok hunger game pun dah rasa macam apa je . hahaha :)

    ReplyDelete
  4. aku boleh muntah tengok2 crite2 camni weyh.huu~

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.. laaa, yakaa.. aku pun nak trmuntah gak, tapi lyn ja.. hehe

      Delete
  5. mmg tak la kan tengok saw+ final destination.. kejam! Jom tengok MERLIN hek2

    ReplyDelete
  6. Semua cerita dah tengok kecuali Human Centipade. Nak kena cari ni sebab rating no 1 :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tgok human centipede 2 tau bro... yg first biasa2 ja.. yg second power.

      Delete
  7. fuh..best2 tp saw je yg cik anis tgk stakat ni..yg lagi lagi x tgk g

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.. cik anis cuba tgok yang lain tu.. ngeri gila kot.. hehe

      Delete
  8. layan cite saw tu dari 1 smpai 3 kot..takot n geli tp tgok jgk sambil tutup mata sebelah..hehe :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.... samalah kita.. tutup mata tapi nak tgok gak.. keh3..

      Delete
  9. tgk saw mmg ngeri
    tgk pon skip2 sbb geli

    tp ade gak satu cerita the hostel kot.
    ni pon kijam

    -_-

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.. nnt kita buat gathering ramai2 tgok cerita2 ngeri ni.. hoho

      Delete

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D