Sembang2: Persekutuan Belahak Sedunia

By Kimi Jamai - August 15, 2012

Assalamualaikum..
Salam muhibbah kawan2..Arini tuankedai just nak share benda2 ringan ja kwn2.. Bnda ni ringan tapi dia buat tuankedai pikiaq " btoika ni?? nak hayaamm xsenonoh ngat aih"..haha.. nak tau dak bnda apa?  ni nak habaq mai kat hgpa ni... hgpa tau dak bahawasanya dalam dunia ni ada Persekutuan Belahak Sedunia.. Diulanggi, Persekutuan Belahak Sedunia... Nak ulang lagi ka? Ngada ngat aih.. haha.. Yep, mmg ada pun organisasi tu..  Ntah2 mcm2 lagi organisasi2 yg plik2 ada dalam dunia ni..Persekutuan Buang Angin Sedunia? Persekutuan Penggemar Laksa Sedunia?(errrr==?), Persekutuan Duck Face MC 5hari Sedunia? .. Dunia ni mmg penuh dengan misteri...

Actually, bnda utama yg aku nak kongsikan dengan hgpa bukan kewujudan persekutuan pelik tu, tapi ni ha, ada sorang mamat ni dah pecahkan rekod dunia untuk acara belahak paling lama di dunia.. Tempoh dia berbelahak tu adalah 18.1 saat.. Hangpa toksah dok gatai nak telan2 angin skarang ni.. haha.. kalau nak try tunggu lepas abes baca ni noh...



Ini lah orangnya, nama dia Tim Janus berusia 36 tahun.. dia pecahkan rekod tu dalam satu event yg berbunyi, Major Eating League.. dia kata  " saya dah banyak kali buat bnda ni ngan adik beradik n family sumalah.. So, mmg xdak masalah untuk saya buat atas pentas.. mmg syiok oooo... " Ok, yg last part tu aku gebang...  Patutkah aku ucap tahniah kat dia ? haha.. meh aku try ucap tahniah yer.. " Bro Tim, tahniah sebab hg lah manusia yg blahaak paling lama didunia".. ish, mcm xkena ja bunyinya.. haha.. So, xyah tahniah la noh.. 




Ok, Itulah dia Manusia yg belahak paling lama didunia... Thats all from me.. 
Assalamualaikum

  • Share:

You Might Also Like

10 Org Buat Aku Senyum

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D