Sembang2: Model Bangunan Guna Batang Mancis?

By Kimi Jamai - August 25, 2012

Assalamualaikum..
Salam muhibbah kwn2.. Dok syok2 layan mohabatein tiba2 terasa nak online plak.. pastu ternampak plak gambaq Model Hogwarts School Of Wizardry  dalam cerita Harry Potter tu... Yg uniknya, model ni ni bina just dengan mengunakan batang mancis... Model ni dibina oleh Patrick Acton, pembuat model batang mancis no.1 seluruh dunia.. Tempoh yg dia amek untuk bina model ni ialah 3 tahun... Batang mancis yg dia guna plak adalah sebanyak 600 000 batang mancis..


Hogwarts School Of Wizardy

Selain daripada tu, dia jugak ada buat model Minis Tirith.. Minis Tirith ni kalau hgpa tgok cerita The Lord Of The Ring, hgpa msti tau bnda apa tu.. Minis Trith ni dibina daripada 400 000 ribu batang mancis.. Kuat betoi mental si Patrick Acton ni dok buat model2 bangunan ni... Kalau aku ka, mmg habes suma terbakaq.. haha.. 


Minis Tirith


Kalau aku dapat tgok depan2 mmg aku pelepuk bg hancuq! haha.. geram ngat sebab stail sangat bnda alah ni..  Nnt nak try buat menara Aloq staq guna batang mancis plak.. nak tgok jadik bntuk apa..  Antara bnda menarik lain yg dia bina, University Oxford, Cambridge n banyak lagi la..




Orait, tu sajalah yg aku nak kongsikan, kalau ada sesapa yg nak try buat gak menara Aloq Staq tu mai habaq kat aku, kita tgok sapa dia punya lagi stail.. haha.. Oklah, thats about it..

Assalamualaikum..




  • Share:

You Might Also Like

0 Org Buat Aku Senyum

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D