Sembang2: Kueh Peberet Hgpa?

By Kimi Jamai - August 22, 2012


Assalamualaikum..
Salam muhibbah kwn2... Setelah bebrapa hari mood menaipku dibawa angin bayu ke Pulau Rindu (adoi tergedik plak), arini mood menaipku dah jumpa buku atlas yg dalam buku tu ada alamat pulang ke rumah aku ni.. hehe..  Dah raya ke 4 dah, tadi sempat p open house rumah mmber kat Sik sat..  Makan nasik yg petak2 tu.. apadia tatau nama dia? Haa, nasi petak! haha.. Sotolaaa... Sedap depa masak..

Ok, kali ni aku nak sembang2 sikit pasai kueh raya yg kompom aku makan kalau dihidangkan kat depan mata aku... Aku tatau la org len cmna, tapi kalau p beraya rumah org, jrg aku makan kueh raya dalam balang tu, kalau nak makan, aku akan bantai ketupat, lemang, nasik terhimpit, bihun sup dan bnda2 berat yg lain la, kueh2 yg comel2 dalam balang tu agak jarang disentuh.. Tapi, ada jugak beberapa kueh ni yg mmg aku kompom akan ngap(makan) kalau dihidangkan depan mata aku... Jom tgok ada persamaan x kueh peberet aku ni ngan kueh peberet hgpa.. 

Peringatan: Apa yg aku nak senaraikan ni bukannya suma kueh.. ada jugak makanan2 yg dok dalam kategori lain..





Nama: Kueh Bawang
Kategori:Kerepek
Sebab aku suka: Rangup dan ada rasa mcm bawang2 sikit





Nama: Kacang Bersalut tepung
Kategori: Kekacang
Sebab aku suka: Kecik dan mudah dihadam (????)





Nama: Tart Nenas Gulung
Kategori: Kueh mueh yg mudah hancur bila dipegang kasaq sikit
Sebab aku suka: Sedap hingga menjilat balang kueh yg penutup kaler merah tu..





Nama: Kek Lapis Sarawak
Kategori: Kek yg dipotong nipis
Sebab aku suka: Member aku dari sarawak suma baik2 belaka (==?)





Nama: Bau ..... lu
Kategori: Sedara mara kueh pau dan lebih sedap dicecah bersama air teh susu
Sebab aku suka: Kadang2 bahulu ni ada yg brbntuk ikan laga..





Nama: Kueh Simpul Bersambal
Kategori: Kerepek yg tersimpul mati
Sebab aku suka: Selalu tolong simpul kueh ni masa kanak2 riang dulu



So, tu sajalah rasanya kueh yg mmg aku btoi suka bila mai time2 raya ni.. Kenapa almond england/london xda dalam senarai? sebab aku rimas makan kueh raya tu.. hehe.. So, tu sajalah yg aku nak sembang2 ngan hgpa mlm ni.. 

Assalamualaikum

  • Share:

You Might Also Like

0 Org Buat Aku Senyum

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D