Movie Time: The Expendables 2.. Penuh Aksi!

By Kimi Jamai - August 18, 2012




Assalamualaikum..
Tuankedai baru ja pulang daripada Guys Hangout dengan adik2 beradik lelaki family tuankedai.. P jalan carik baju raya.. Baju melayu udah dibeli, kuning warnanya..ada jaluq2 dan berkilat-kilat.. haha.. mcm xperlu ja nak cerita jaluq tu suma.. Ok, lepas dah settle beli bnda2 yg nak dibeli, kami pun decide nak tengok movie... Ceritaa apa? The Manliest movie in human history..  The EXPENDABLES 2! hehe...Dalam dunia ni ada beberapa jenis cerita yg aku suka tengok..
  1. Cerita yg biasa2 tapi penuh dengan twist beserta dengan twisted ending..
  2. Cerita yg kompleks yg org lain xpaham n aku sorang ja yg paham..
  3. Cerita Bunuh2 Psiko Thriller yg ada org putuih anggota badan..
  4. Cerita yg berstory line biasa2 tapi action dia mmg dahsyat nak hayyaamm..
  5. Cerita lawak yg mmg btoi2 lawak...
  6. Cerita seram yg ada OST yg boleh menghantui aku sampai tengah2 malam getaq lutut nak p toilet.
N cerita The Expendables 2 ni duduk dalam kategori no.4 dalam list aku td...  Jalan cerita The Expendable 2 ni biasa2 ja.. Boleh diagak dah ending dia cmna... Tapi action dia mmg geniusly cool! mmg dahsyat gila adegan depa dok bertumbuk dan menembak... Mmg real habes weh! Rasa macam nak angkat penumbuk buh sekali.. haha.... Kekurangan cerita ni plak, hgpa akan pulang dengan banyak persoalan yg xterjawab.. Contohnya, pasaipa si Lone Wolf tu buleh ada kat situ.. Dia buat apa!? hehe..

Hgpa kena tengok dulu cerita ni nnt baru hgpa paham kenapa aku cakap cmtu... Sedikit ringkasan mengenai cerita  ni, The Expendables 2 ni merupakan kesinambung daripada The Expendable 1.. Depa mengunakan hampir suma pelakon yg sama, cuma Jet Li terpaksa blah awai (T.T) .. sunyi plak Xda Jet Li... The Expendables ni diarahkan untuk bawak kotak rahsia kepada Church ( si lelaki botak).. Tapi depa fail, ada geng lain p rampas kotak rahsia tu n sorang ahli depa mati.. So, depa nekad nak balas dendam kat si pembunuh kwn depa tu.. Disamping tu, depa jugak nak dapatkan balik kotak rahsia yg dah dirampas tu... Tulah sedikit sebanyak ringkasan tentang cerita The Expandables 2..




Itu saja yg aku nak kongsikan, n Btw, tadi tu first time dalam sejarah aku menonton wayang, semua yg ada dalam wayang td tu adalah lelaki.. haha..mmg terbaik la!

Assalamualaikum..

  • Share:

You Might Also Like

2 Org Buat Aku Senyum

  1. Cerita yg kompleks yg org lain xpaham n aku sorang ja yg paham.. -..- . hamboi dia..hahaha

    ReplyDelete

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D