Iktibar: Pemuda Dipukul Sampai Mati Akibat Fitnah?

By Kimi Jamai - August 25, 2012

Assalamualaikum..
Salam muhibbah kwn2..  hgpa pernah tgok x video dua org pemuda pakistan dipukul sampai mati oleh penduduk2 tempatan sendiri? Video ni mmg dok dalam kategori the most disturbing video yg aku pernah tgok.. Meremang bulu roma aku masa tgok video ni.. Mata pun rasa mcm nak nanges ja.. Menurut sumber, dua org pemuda ni dituduh mencuri..ada jugak yg kata depa dua ni difitnah oleh org2 tertentu sebab depa dua ni mmg antara jejaka yg paling baik dan berbakat dan pandai so ramai la yg jeles...Depa dituduh/difitnah merompak dan membunuh seorang bilal ngan sorang budak kecik.. Depa dua ni dipukul didepan khalayak ramai.. dan lebih bikin panas lagi, polis pun ada jugak dalam khalayak tu tapi polis xbuat papepun... Aku nak tunjuk video ni tapi takut ada yg tak boleh tidoq malam plak... Aku buh screenshot jelah noh...





Lepas penduduk tempatan dah pukul depa sampai meninggal, mayat depa diusung ke tengah pekan pastu depa digantung.. Ya Allah, kejamnya manusia sekarang... Kalu hgpa tgok video ni dekat laman youtube, ramai yg mengutuk Islam.. Depa kata Islam kejam la, apa la... Sebenaqnya, apa yg jadi tu bukan salah Islam tapi silap penduduk tempatan pakistan yg xreti nak kawal kemarahan..  Papepun, pengajaran yg kita boleh amek daripada video n peristiwa ni, kita ni sebagai manusia, jgnla senang2 nak jatuhkan hukuman ikut nafsu marah kita.. Papepun kena ikut semua procedure yg dah ditetapkan, n kalau betul org2 berkenaan bersalah, kita still xda hak nak menghukum.. Biar pihak yg bertanggungjawab yg uruskan bab2 hukuman tu... Sama2 amek iktibar k... Kepada sesapa yg kuat mental nak tgok video ni, boleh la klik sini.. Tapi aku nak bagi amaran, kalau rasa mental xkuat, jgn tgok.. Itu saja dari aku, kalau ada yg rasa gambaq2 yg aku buh kat atas ni melampau, aku mintak maaf k.. 

Assalamualaikum

  • Share:

You Might Also Like

4 Org Buat Aku Senyum

  1. sian pemuda itu, naye je.

    http://justbemaself.blogspot.com/
    followed

    ReplyDelete
  2. kejam kot cara drg hukum tu ...
    ap gunany ad undang2...
    itulah manusia..bila dh dikuasai "amarah"..fikiran jd x rasional...

    ReplyDelete

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D