Pengalaman: Potong Rambut Pokok..

By Kimi Jamai - July 14, 2012

Assalamualaikum..

Skang ni aku tengah dok berpeluh-peluh ibarat air terjun niagra/naigra/niagara (xsure la nama ayaq terjun tu)..So, jgn dekat sangat ngan aku noh.. agak masem sedikit.. hehe.. Awatnya aku berpeluh? Ni nak habaq kat hgpa ni.. tadi aku tolong bapak aku memotong n mem-trimm rambut pokok Mmpelam depan rumah aku ni... hehe.. (rambut tu daun).. daun dia lebat sangat n ada pokok2 parasite keliling tengkuk dia... So bapak aku pun trim la yg mana perlu di-trimm.. Ponat mmg xtokata laa..eden ponat menengok jolah..hehe..






Nilah gambaq rambut dan sideburn pokok pelam yang dah kena cantas tadi.. mmg serabut n mmg patut kena tebang..hehe.. So, lepas ni pokok pelam  ni akan kelihatan sedikit botak la daripada  yg sebelumnya.. Tapi xpala, nnt tumbuh balik la daun2 hg tu na  pokok pelam tersayang.. Untuk pengetahuan kawan2, pokok pelam ni mmg dah ada kat sini since dulu lg n mmg dah banyak kali kena trimm tapi lepas tu mmg tumbuh balik daun2 dia.... :D



Ni pulak buah2 pelam yg terhasil daripada pokok pelam tadi tu.. Sapa nak sebijik sila kata "Kimi Jamai hensem" .. hehe.. xdengaq pun.. so xdapat lah aku nak bagi hgpa rasa pelam depan umah aku ni..hehe.. Buah pelam ni mmg besaq2 sumanya.. tapi masam ya-amat! tapi sedap! ( NGADA2!)  kalau nak rasa gak boleh la mai umah aku noh.. kita mencicah beramai-ramai.. So tulah activity aku untuk arini.. sangatlah xmenarik tapi aku nak kongsikan jugak.. Ni kan kedai kopi aku.. hehe... Gambar pilihan kali ni ialahhhhhhh..)drummmroll!!..





Sapa selalu kena cmni? sila angkat jari keenam hgpa..keh3... ( NOT FUNNY!).. dulu selalulah kena ngan abg aku.. dia nyorok dalam toilet, pastu bila  aku lalu sebelah toilet tu, dia pun "BARRRHHH!!!!" aku pun.. "WOI!".. xmencarut yer... Dalam kes menatang ni aku rasa kalau dia nak melatah pun mcm xberbaloi ja.. Dia nak kata apa? "chip4 n dale! rescue ranger!!"..  Yang Si kawan dia tu pun nak sergah xkena tempat.. tunggulah mmber dia tu p toilet ka, p cuci muka ka.. barulah dia terkejut sampai terkencing... hehe.. jangan marah yer..




So thats all untuk kali ni.. tadi aku ada cakap pasai pokok pelam umah aku kena tebang n kami dapat buah pelam dan xlupa jugak kepada Chip4 n dale yg dok mai sergah n melatah.. hehe.. Thats about it..

tingkatkan prestasi, kurangkan kolestrol
assalamualaikum



  • Share:

You Might Also Like

16 Org Buat Aku Senyum

  1. waa..jd tukang gunting dh nie,hehee

    ReplyDelete
  2. best2..hehe...suke lawak last part tu psl sergah meyergah....:D

    nk bgtau nie kimi jamai sgt2 encem....!!haha..so pe lg bg la buah pelam tu kat kte..:P

    ReplyDelete
  3. @Yuni Aisyah hahaha.. makaseh yuni, nak ke? bagi alamat, nnt akan dpos-kan.. haha.. :D salam perkenalan..

    ReplyDelete
  4. @zaxx haha.. lepas ni nak bukak kedai gunting plak bro.. :D

    ReplyDelete
  5. sedapnye pelam tu...kalau la dapat, wt rojak pun layan tu, perghhh

    ReplyDelete
  6. @Biha Petom hehe..mmg sedap pun... cicah ngan kicap campuq gula pun sedap biha.. :D

    ReplyDelete
  7. hang ka yg kat atas pokok tu? huhu

    ReplyDelete
  8. @E'in haha.. tu bapak aku lah.. :D hehe..

    ReplyDelete
  9. Syoknya kalau dapat Pelam. Hmm T___T

    http://thenurulee.blogspot.com/2012/07/day-night-in-village.html

    ReplyDelete
  10. sedapnya kalau dapat makan pelam..nyummmm

    ReplyDelete
  11. @Nurulee haha.. nnt tuan kedai blanja pelam kat suma yer.. :D

    ReplyDelete
  12. @Adylia Qarissa maila rumah tuan kedai.. ada banyak lagi.. :D ( seketui dua kupang) :P

    ReplyDelete
  13. baru perasan atas pokok ada org.... ingat benda apa tadi......? he3

    ReplyDelete

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D